Instagram voor Android – niet zo sociaal! [update]

[update: 04.04.2012 scroll down]

Zoals jullie weten hou ik (Su Heart) van Android smartphone fotografie. Het feit dat je een compact toestel altijd bij de hand hebt gecombineerd met de vele bewerkingsmogelijkheden maken fotografie fun. Vandaag lanceerde het op iOS populaire Instagram haar app ook voor Android gebruikers. Eindelijk! Of toch niet? Ik checkte de app meteen en was enthousiast, maar kwam ook met een grote tekortkoming van de app.

De navigatie en opstartschermen zijn vrijwel identiek als op iOs en wijzen zich vanzelf: Home, populaire foto’s, fotoknop, likes en je profiel

foto: Originele foto van HTC Desire met niet zo’n strak beeldscherm.

foto: Keuze uit verschillende filters

foto: En het eindresultaat!

foto: De laatste stap om je foto wereldkundig te maken.

De app op zich werkt goed. Okee, ik mis het blurfilter, maar dat is te vergeven. En ik geloof dat dit met een update wordt verholpen. Maar dan. Instagram is en sociaal netwerk wat betekent delen, liken en nieuwe vriendjes maken. En juist hier vind ik de app zwaar a-sociaal! Je kan met slechts 4 andere diensten en sociale media de foto delen. VIER!? Waarschijnlijk ben ik als Android gebruiker verwend door inter-app sharing. Ik kan namelijk mijn foto’s (en andere bestanden) delen met zo ongeveer alle apps op mijn smartphone. Dat is pas sociaal! Nou kan Instagram dat natuurlijk makkelijk verhelpen door de typische Android share button toe te voegen. Maar vooralsnog zit deze er niet.

foto: Een kleine greep uit de legio apps waarmee je een foto met Android kan delen.

Maar niet getreurd. Als je je foto gemaakt met Instagram wil delen met andere diensten dan Twitter, Facebook, Foursquare of Tumblr dan kan dat. Zij het via een kleine omweg. Ga naar je ‘galerij’ en open daar het mapje ‘Instagram’ . Hier vind je alle foto’s die je hebt gemaakt met Instagram nadat je ze hebt bewerkt.

Conclusie: Het is geweldig dat Instagram voor Android er is. Want als je net als ik visueel bent ingesteld en het leuk vindt om fotokunstwerkjes van je netwerk te bekijken en te delen dan is dit een ideale app. Als pure foto app op je Android smartphone zijn er echter betere alternatieven. En voor wat betreft het sociale deel van de app vind ik Instagram te beperkt.

Instagram downloaden kan via deze link.

[update: 04.04.2012]

foto’s: Delen via alle apps op je Androidtoestel kan via de deel-knop.

Voortschrijdend inzicht leert dat Intagram WEL beschikt over de almachtige Android share button (de drie puntjes rechtsonder de foto). Maar dan wel nadat je de foto hebt geupload op Instagram.

Comments
One Response to “Instagram voor Android – niet zo sociaal! [update]”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] artikel werd oorspronkelijk geplaatst op http://www.skartfags.com Like this:LikeBe the first to like this post. Tagged: android, Instagram, smartphone, snapshots […]



Leave a Reply

