Skate for Faith: Roelie Vuitton

Over een paar weken is de Skate for Faith expo in Groningen. Om iedereen alvast hyped te krijgen een interview met een van de artiesten die zal exposeren.

Stel je kort voor

Ik ben dus Roelie Vuitton, een rapper en vormgever uit Groningen. Ik kan mezelf niet kort voorstellen, ik ben namelijk 2 meter lang (woordgrapje)


foto: v.l.n.r. Vinnie, Valerio, Roelie

Wat voor soort kunst maak je?

Dingen met letters.

Hoe ben je hiermee begonnen?

Ik kom uit de graffiti wereld, dat heeft mijn fascinatie voor letters aangewakkerd. Dit zie je een heel klein beetje terug in mijn werk. Het is namelijk te makkelijk om terug te vallen op graffiti, dat wil ik niet. Graffiti is meer ego-gebonden, grafisch ontwerp hoort dat niet te zijn. Het is vooral de ‘Do it yourself’ mentaliteit die ik terug laat komen in mijn werk als grafisch ontwerper.

Hoe ben je betrokken geraakt bij ‘Skate for Faith’?

M’n boy Hobbe Hollands heeft me er voor benaderd. Ik vind het vooral tof, omdat het voor het goede doel is. Dat is altijd goed. En Braziliaanse kinderen helpen is toch mooi?


Waarom doe je mee?

Voor het goede doel.

Wil je nog iets kwijt?

Ik wil aan iedereen die dit leest vragen of ze m’n muziek willen luisteren en eventueel kopen op http://www.roeliev.bandcamp.com of http://www.roelievuitton.nl

Meer over Skate for Faith
Meer over een andere kunstenaar die zal exposeren Vincent Gootzen.

Leave a Reply

  • 7 angle shot

  • Speciale aanbieding

